ادعای تحریک آمیز معاون وزیر خارجه بحرین:

عادی سازی روابط با اسرائیل می تواند تهدید ایران را دفع کند!

عادی سازی روابط با اسرائیل می تواند تهدید ایران را دفع کند!

معاون وزیر خارجه بحرین بار دیگر در حمایت از رژیم صهیونیستی و برجسته سازی ادعاهای بی پایه و اساس این رژیم علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه بحرین بار دیگر با طرح ادعاهای بی پایه و اساسِ رژیم آل خلیفه علیه جمهوری اسلامی ایران، به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخت.

«شیخ عبدالله بن احمد آل خلیفه» در سخنانی که برگرفته از ادعاها و لفاظی‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران است، مدعی شد: «ایران به مثابه یک تهدید مشترک برای بحرین و اسرائیل به حساب می‌آید».

وی در ادامه ادعای خود افزود: «روابطی که از زمان عادی سازی روابط میان منامه و تل آویو برقرار شده است، می‌تواند به خوبی این تهدید را دفع کند».

گفتنی است که دو روز پیش (۱۵ مردادماه) رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر یک مسئول عالی رتبه بحرینی به اراضی اشغالی خبر دادند.

ایتای بلومنتال، خبرنگار شبکه تلویزیونی صهیونیستی کان در این باره گزارش داد: خطاب به دوستداران عادی سازی، قرار است که یک هواپیمای بحرینی ظهر روز جمعه در اسرائیل فرود آید که در آن مسئول عالی رتبه بحرین قرار دارد.

گفتنی است که بحرین و رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۲۰ و به رغم مخالفت گسترده مردمی بحرین به عادی سازی روابط دوجانبه اقدام کردند. در همین راستا، «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین نیز نوامبر گذشته برای بررسی روابط دوجانبه منامه- تل آویو به فلسطین اشغالی سفر کرد.

از زمان برگزاری نشست عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی در منامه پایتخت (بحرین) و کلید خوردن طرح معامله قرن که به دست دونالد ترامپ رییس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و جرد کوشنر داماد و دستیار وی در امور خاورمیانه طراحی شد، ملل عربی و اسلامی منطقه به طور آشکار مخالفت خودشان را با برقراری چنین روابط ننگینی با رژیم اشغالگر اعلام کردند.

به عقیده کارشناسان سیاسی، هر چند که طرح عادی سازی روابط با مخالفت مردم منطقه و محور مقاومت و در آخر کنار رفتن دونالد ترامپ از ساختار قدرت آمریکا با شکست به یاد ماندنی روبه رو شد، اما موجب شد تا رژیم های کارشکن منطقه که با رژیم صهیونیستی دهه ها همکاری مخفی داشته و آن را پیوسته انکار کرده اند روابط خود را با این رژیم علنی نمایند؛ اقدامی که می تواند بیش از پیش واقعیت امور منطقه غرب آسیا بویژه پرونده فلسطین و موانع موجود بر سر حل این پرونده را برای ملل اسلامی و عربی شفاف کند.

کد خبر 5276897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
      0 0
      کاشکی هواپیماشون روتو اسمون زده بودیم تادرس عبرت شود بحرین باید به کسور ما متصل شود مرگ بر آل خلیفه
    • نادر سعدونی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      سلام.به نظرم مسسئولین نظام و سیاسیون نباید طوری با کشورهای حوزه خلیج فارس طوری رفتار کنند که کافر و غیر مسلمون رو ترجیح بدن.نباید با این کشورها تند روی کرد.اصلا تند روی چه لزومی داره.این تند رویها کشورمون رو نابودمیکنه نمونش همین طالبان و داعش که ففط برای نابودی شیعه برنامه ریزی شده.
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      اگر این عربهای بی خاصیت کشورهایی مثل بحرین و دیگر کشورهای عربی نبود که حادثه عاشورا رخ نمی داد آنهایی که خط خود را از دیگر اعراب جدا کردند آنهایی که حتی به جامعه عرب رحم نکردند ...